Downunder day 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Willem & Michelle Rooyen - WaarBenJij.nu Downunder day 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Willem & Michelle Rooyen - WaarBenJij.nu

Downunder day 1

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Willem & Michelle

27 December 2013 | Australië, Perth

NL
Na een hele lange maar prima reis via Amsterdam en Singapore zijn we dan gisteravond in Perth aangekomen waar nicht Annetje en haar man John ons ophaalden op het vliegveld.
De douane is hier ontzettend streng maar gelukkig mochten we de Old Amsterdam meenemen. Nu achteraf blijkt dat we de lavendel uit eigen tuin en de op de markt gekochte met lavendel gevulde zakjes voor allerlei familieleden NOOIT hadden mogen invoeren....
Gelukkig hebben ze niks geroken; bij het openmaken van Willem's koffer bleek de envelop geopend en Willem loopt nu zwaar lavendelgeurend door Freemantle (voorstadje van Perth).
We zitten in een heel gezellig appartement met uitzicht op zee en na een heerlijk onbijtje maken we ons nu op voor een wandeling over de markt. Het is zalig weer, warm met een zeebriesje. Slechts een minpuntje...de Zwitserse virussen hebben zich weer fijn genesteld en ik ben ontzettend verkouden, nu maar hopen dat Willem zich goed houdt....

EN
After a long but good journey via Amsterdam and Singapore we arrived safely at the airportof of Perth last night where cousin Ann and John picked us up.
We're staying in a wonderful apartment in Fremantle next to Perth with them very close to the sea.
Can't finish this report now as we are gloing to have a walk.

  • 31 December 2013 - 14:02

    Willem Houtwal:

    Lucky bastards,

    Ik bedoel dan met name waar het gaat om de Old Amsterdam.
    Enkele jaren geleden bracht ik een kilo 5 jaar oude Beemster voor zus Marijke mee, maar die ging met een zeer hatelijke boog in the bin. (Voor niet al te lange tijd, I suppose).(Ik had hem nog vacuum laten trekken.)
    Even later kwamen mijn zware wandelschoenen uit dezelfde koffer waar de -droge- cowshit nog aanzat. Die kreeg ik terug (anders was er een kleine lokale pleuris uitgebroken): dampend van de stoom en gans schoongespoten. Zo kan het ook.

    Ik moet nu even Bello temmen: mijn buurjongens schieten grote Skippy-ballen met een omgebouwde giertank af. Mijn boerderij staat daadwerkelijk te schudden. In Groningen lullen ze wat vaag over de NAM-bevingen...
    Ik hoop dat je Zwitserse virussen zijn opgedroogd in de Aussie-sun. (Die mochten kennelijk wel door de douane.)

    Ik ben niet heel erg jaloers op jullie, want ik ga in februari DownUnder en zelfs in het kwadraat, want dit keer wordt het ook Tasmanië.

    Have fun, dan heb ik het ook, Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem & Michelle

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7962

Voorgaande reizen:

25 December 2013 - 29 Januari 2013

Willem & Michelle in Australia & New Zealand

Landen bezocht: